Hochschulschrift - Doktorarbeit (333)

4361.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Breuer, J.: Dielectric Laser Acceleration of Non-relativistic Electrons at a Photonic Structure. Dissertation, LMU, München (2013)
4362.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Krüger, M.: Attosecond Physics in Strong Field Photoemission from Metal Nanotips / Attosekundenphysik in Starkfeldphotoemission von metallischen Nanospitzen. Dissertation, LMU, München (2013)
4363.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Nauerth, S.: Air to Ground Quantum Key Distribution. Dissertation, LMU, München (2013)
4364.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pflanzer, A. C.: Optomechanics with Levitating Dielectrics: Theory and Protocols. Dissertation, TU München, München (2013)
4365.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Vernaleken, A.: Advances in generating high repetition rate EUV frequency combs. Dissertation, LMU, München (2013)
4366.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Dobrindt, J. M.: Bio-Sensing Using Toroidal Microresonators & Theoretical Cavity Optomechanics. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität, München (2012)
4367.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kessler, M.: Coherent Effects in Mesoscopic Quantum Systems. Dissertation, Technische Universität München, München (2012)
4368.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pronin, O.: Towards a compact thin-disk-based femtosecond XUV source. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität, München (2012)
4369.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Helml, W.: Development & characterization of sources for high-energy, high-intensity coherent radiation. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität, München (2012)
4370.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Mazza, L.: Quantum Simulation of Topological States of Matter. Dissertation, Technische Universität München, München (2012)
4371.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schwager, H.: Open quantum spin systems in semiconductor quantum dotes and atoms in optical lattices. Dissertation, Technische Universität München, München (2012)
4372.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Korbman, M.: Modeling light-field-controlled electron motion in atoms and solids. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität, München (2012)
4373.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Heißler, P.: Generation of high order harmonics from solid surfaces. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität, München (2012)
4374.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pastawski, F.: Quantum memory: design and applications. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität München, München (2012)
4375.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Predehl, K.: Long Haul Fiber Networks for Frequency Metrology: A 920 km Optical Fiber Link across Germany for Remote Clock Comparisons. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität, München (2012)
4376.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schenk, M.: Starkfeldeffekte und Attosekundendynamik in Photoemission von Metallnanospitzen. Dissertation, Ludwig Maximilian Universität, München (2012)
4377.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Neppl, S.: Attosecond time-resolved photoemission from surfaces and interfaces. Dissertation, TU, München (2012)
4378.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Popp, A.: Dynamics of electron acceleration in laser-driven wakefields: acceleration limits and asymmetric plasma waves. Dissertation, LMU, München (2011)
4379.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Parthey, C. G.: Precision Spectroscopy on Atomic Hydrogen. Dissertation, LMU, München (2011)
4380.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Henkel, F.: Photoionisation Detection of Single Rb-87 Atoms using Channel Electron Multipliers. Dissertation, LMU, München (2011)